Przejdź do głównej zawartości

Księga znaku logo

Księga Znaku może być podstawowa lub rozszerzona, a przedstawione w niej informacje pokazują jak zbudowane jest logo i jak je używać.
  • Podstawowa Księga Znaku. W podstawowej księdze znaku zawarte są informacje takie jak:
    • opis budowy logo i jego konstrukcja,
    • kolorystyka, dopuszczalne warianty kolorystyczne logo,
    • pole ochronne,
    • wersje kolorystyczne, logo mono i achromatyczne,
    • czcionki,
    • przykłady prawidłowego i nieprawidłowego użycia logo.
  • Rozszerzona Księga Znaku. W rozszerzonej księdze znaku oprócz informacji podstawowych zawarte są informacje z przykładami zastosowania, konkretne projekty z użyciem logo:
    • projekty konkretnych druków np. wizytówki, papieru firmowego, koperty, reklamy itd.
    • inne przykłady zastosowania np na różnych tłach.
Informacje zawarte w księdze znaku logo powinny być przestrzegane dla jednorodnego i spójnego kreowania wizerunku firmy.
Dlaczego w naszym studio graficznym nie dajemy księgi znaku?
Odpowiedź jest bardzo prosta. Ponieważ księga znaku to dodatkowy koszt. Podstawowa księga znaku kosztuje u nas 300 zł. Tak naprawdę do podstawowych zastosowań jest ona zbędna. Wszystkie potrzebne informacje zawarte są w plikach wektorowych z logo jakie przekazujemy klientom. Zawarte są w nich informacje na temat kolorów zarówno do druku w kolorystyce CMYK jak i do internetu w kolorach RGB, a także informacje o czcionkach.
Pracujemy w drukarni od prawie 20 lat i z doświadczenia wiemy, że sam plik wektorowy z logo w zupełności wystarcza. A informacje na temat pola ochronnego, budowy, minimalnego rozmiaru logo i zniekształceń są oczywiste. Po prostu logo musi się się dobrze prezentować na wydrukowanym materiale czy stronie internetowej.
Tak samo jest przy rozszerzonej księdze znaku. Zamiast niej dajemy gotowe projekty do druku np wizytówki, papieru firmowego itd., jest to wygodne rozwiązanie ponieważ klient wysyła gotowy plik do drukarni i nie musi tracić czasu.
Podsumowując czy warto mieć księgę znaku?
Jeżeli kogoś stać to tak, ale nie jest ona niezbędna do przestrzegania jednorodnego i spójnego kreowania wizerunku firmy.

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Dlaczego kolory logo różnią się na monitorze i wydruku?

Najprościej można odpowiedzieć na to pytanie tak: "Monitor świeci a kartka papieru nie". Oczywiście jest to duże uproszczenie, ale przedstawia sedno problemu. Dodatkowo należy wyjaśnić jedną podstawową różnicę dotyczą  Palet Kolorów CMYK i RGB . Wyróżniamy dwie podstawowe palety kolorów: Paleta RGB  - czyli kolory używane na monitorach, telefonach, tabletach i telewizorach. Nazwa RGB pochodzi od angielskich nazw barw: R – red (czerwony), G – green (zielony) i B – blue (niebieski). Trudno w to uwierzyć, ale wszystkie kolory, które widzisz na monitorze składają się tylko z tych trzech kolorów. Tak, czarny też! Po prostu czarny kolor powstaje wtedy kiedy wszystkie kolory RGB mają wartość Zero, a biały kolor powstaje kiedy osiągają swoją maksymalną wartość czyli 255. Paleta CMYK  - czyli kolory używane do druku. To zestaw czterech podstawowych kolorów farb drukarskich. Skrót CMYK składa się z nazw czterech barw w wyniku, których dzięki ich zmieszaniu powstają wszytkie kolor

Jak zamówić projekt logo?

Oto kroki, jak zamówić projekt logo: Zdefiniuj swoje potrzeby. Najpierw musisz dokładnie określić, czego szukasz w logo. Pomoże Ci to ograniczyć liczbę potencjalnych projektantów i upewnić się, że otrzymasz logo, które spełni Twoje wymagania. Zrób research. Po zdefiniowaniu potrzeb możesz rozpocząć research potencjalnych projektantów logo. Przeglądaj portfolio projektantów, czytaj opinie klientów i porównuj ceny. Skontaktuj się z projektantem. Po wybraniu projektanta skontaktuj się z nim i porozmawiaj o swoich potrzebach. Projektant będzie mógł zadać Ci kilka pytań, aby lepiej zrozumieć Twoje wymagania. Prześlij materiały referencyjne. Jeśli masz jakieś materiały referencyjne, które mogą pomóc projektantowi, prześlij je. Mogą to być przykłady logo, które Ci się podobają lub nawet twoje odręczne szkice. Oceń projekty. Po otrzymaniu projektów logo oceń je i wybierz ten, który Ci się najbardziej podoba. Możesz poprosić projektanta o wprowadzenie zmian, jeśli to konieczne. Dobrze jak wybie

Nowe pakiety na projekty logo

Zapraszamy do zapoznania się z naszymi nowymi pakietami na projekty logo. Rozszerzyliśmy pakiety o atrakcyjne dodatki takie jak projekt teczki, wizytówki, papieru firmowego, koperty, pieczątki i stopki e-mail. Szczegóły na stronie studia graficznego Strefa Pixeli tu:  https://www.strefapixeli.pl/logo-cennik.php